De zomer komt eraan,

Het is alweer maart en een echte lentedag lijkt nog ver te zoeken. Als ik eerlijk ben wordt ik daar best wel verdrietig van. Gelukkig beweert men dat het dit weekend het ‘eerste’ lenteweekend van het jaar wordt. Maar zal dit echt wel gebeuren? Of houden ze ons voor de gek? Hebben de dametjes en heertjes van het weer zich ‘weer’ vergist?

Maar wat nou als het waar is dat het zondag ineens 14 graden blijkt te zijn, het zonnetje schijnt en de vitamine D me tegemoet vliegt. Want ondanks dat ik dolgraag wil dat de bloemetjes en bijtjes weer verschijnen. De mensen om ons heen weer lachen en vol levenslust er tegen aan gaan.. de zon brengt een hoop met zich mee.

Behalve de vitamientjes en de vrolijke lach, wordt het weer tijd voor terrasjes, dagen aan het strand, cocktails in de hand, bittergarnituurtjes, kampvuurtjes, gezellige tuinfeestjes, reisjes, jurkjes, rokjes en vooral een hoop geur en kleur. Maar dan komt de vraag; ben ik wel klaar voor de lente?  Ben ik klaar om te stralen, mezelf te laten zien aan de wereld. En niet alleen de vraag of IK wel klaar ben borrelt op in mijn gedachten, ook de vraag of mijn kledingkast er wel klaar voor is.

Tuurlijk heb ik de zomerkleding van vorig jaar nog, misschien nog zelfs wat kledingstukken van de jaren daarvoor. Maar vind ik dat wel leuk? Nee! er moet drastisch iets veranderen. Ik ga sporten, voor dat prachtige ‘Victoria Secret’ lichaam. Ik ga daarna honderden nieuwe jurkjes kopen om daarna met een cocktail in mijn hand met een paar lieve vriendinnen te kijken naar alle eyecandy om ons heen.

Want wees eens eerlijk, dat is waar het om draait toch? Als vrijgezelle vrouw bestaat de zomer uit showen wat je hebt, genieten van de drankjes en vrienden om je heen en stiekem hopen dat je een stukje eyecandy van dichtbij mag bekijken. Om daarna gezellig met elkaar te genieten van een winterslaapje.

Ik ben ontwaakt, ik ben wakker. Tijd om er voor te gaan!

Geef een reactie

